Moitas veces, cando camiñamos pola rúa ou entramos nun centro comercial, notamos cheiros recoñecibles. Fannos identificar un produto, unha marca ou unha empresa “ao primeiro arrecendo”.
Por moito que nos esforcemos, non poderemos lembrar cores, texturas ou fotos coa mesma fidelidade que a que nos transmite o olfacto.
É incrible o que unha fragrancia pode evocar en nós. Podemos lembrar sensacións, sentimentos e vivencias vividas noutros momentos. Eses recordos olfativos duran anos, toda a vida.
1. Perfumes naturais e aromas de deseño
Hai aromas “naturais” que non están inventados, que xa existen.
Cando eu era pequena, había unha docería na vila e cando facían os “queiques”, a xente acudía alí porque sabía que ían mercar un produto fresco e saboroso que acababa de saír do forno.
Sen dúbida é un atractivo que nos fai seguir un rastro para chegar ao lugar e identificar mellor cal é. Se o cheiro é “bó”, agradable, crea en nós sensacións que facilitan a compra.
Os aromas como os daquela panadería xéranse de xeito orgánico.
Pero que pasa cos espazos que non xeran olor pero queremos que teñan a súa propia pegada?
Aí entran os profesionais que se dedican a deseñar “cheiros” específicos, para os que cada compoñente é coidadosamente elixido. Cunha boa elección pódense evocar as calidades que posúe cada marca.
Porque, por suposto, esta arte tamén trata de marcar.
2. O cheiro tamén é deseño de interiores
Un deseño interior de marca define cada detalle visual. As superficies, a iluminación, as cores, as texturas , os acabados…
É un proceso e un resultado que identifica a orixe da marca e integra os seus valores, filosofía e produtos/servizos de marca para crear un espazo único e xenuíno que se destaque do resto.
E o cheiro?
Cada marca será reforzada cun perfume ou fragrancia que identifique e defina as súas calidades sen necesidade de palabras e sen imaxes. Noutras palabras, o aroma é unha pata máis da identidade da marca.
Do mesmo xeito que as cores o definen sen necesitar o aroma, o cheiro debe definilo sen necesidade de elementos visuais.
Todo isto debe estar ben integrado e convertido nun só elemento.
3. O odotipo tamén é para servizos
O cheiro a pan, a brasa, a cociña, a unha tenda de roupa, ata o cheiro a unha librería. Asociamos máis esta ferramenta de mercadotecnia aos produtos, pero creo que para os servizos debería mellorarse aínda máis.
O motivo?
Porque os servizos unha vez consumidos non se ven nin se tocan, senón un obxecto ou unha peza de roupa, si.
Hoxe, as marcas intelixentes que queren ser recordadas usan esta poderosa arma.
Xa se está implantando en zonas onde queren crear ambientes máis cómodos, onde se compartan experiencias, a xente rinda e traballe mellor.
Por exemplo, no dentista ou nunha clínica psicolóxica, onde unha fragrancia agradable e acolledora pode tranquilizar aos pacientes.
4. Como se concibe o odotipo dunha empresa?
Para desenvolver un odotipo ideal, o primeiro que debemos identificar ben son os valores, a filosofía, o produto e o servizo da marca. Esas características condénsaranse no que será o cheiro da túa marca.
En definitiva, o proceso é o mesmo que co interiorismo da marca: o espazo tamén se proxecta así, pero centrado no visual.
No caso do odotipo, buscamos complementar o deseño de interiores. Queremos crear experiencias e sentimentos que queden gravados na memoria para reforzar a imaxe da empresa.
A identidade olfativa é unha gran ferramenta de marketing sensorial que aumenta as vendas, a permanencia na tenda ou a espera para comprar.
Pero non esquezamos nunca que o cheiro é un complemento importante, pero non o único. O deseño interior e a ambientación mellorarán aínda máis a experiencia.
Isto tamén quere dicir que hai cheiros e ambientes que “non cadran”. Por iso hai que ser coidadosa/o e profesional á hora de deseñar a identidade da marca.
Unha oportunidade para a miña profesión
O odotipo é un plus que axuda a que unha marca sexa máis sostible como empresa. Axuda aos nosos clientes a facer que os seus consumidores compren máis grazas a experiencias e sensacións particulares e únicas.
Pero o deseño de odotipos tamén beneficia aos profesionais do deseño, porque fai máis valioso o noso traballo.
En definitiva, o meu deber é poñer en valor a miña profesión con ferramentas coma esta, porque sei que un investimento deste tipo nunha marca ou negocio conseguirá espazos máis rendibles e memorables.